среда, 16. март 2016.

Vatikan,CIA,kultura...



sredina 2014-e,

-Gde si? Šta ima novo?
-Tu sam. Ništa posebno dao otkaz !
-Opa! Šta je reći ? SFRJ sindrom?
-E?
-SFRJ sindrom-radnici se takmiče ko će više i bolje raditi bez para, Alanfordovski pristup životu, uzimamo siromašnima i dajemo bogatima .
-Tako nekako.
-Pa šta ćeš sad?
-Ništa. Radiću privatno za sebe i ono što volim.
-Znaš li to što voliš?
-Znam a i učiću!
-Kapital nemaš,to da ne pitam?
-Nemam.
-Šta još nemaš?
-Kraće je da kažem šta imam.
-Dobru volju i... ?
-Par saradnika i dugogodišnje motanje po tim krugovima.
- Dovoljno. Nisam ni pitao šta. Pretpostavljam da ne otvaraš benzinsku pumpu ili kladionicu ?
- Ma jok. Bolje. Izdavačku kuću !
- U pravu si. Izdaja je najplaćenije zanimanje. Ali imaš tu jedan problem.  Ovi  što su kod nas  vladali u zadnjim decenijama  već su sve izdali,što se moglo izdati, Kad su More, i Kosovo prodali za kantu Jupola,za  Čelinac ti danas niko para dati neće .
-Tebi je samo to na pameti?
-Da znaš šta mi sve treba ne bi se ti ni nudio. Šta izdaješ ,knjige ,časopise?
-Sve nudimo, od ideje do knjige, časopise, lektorisanje tekstova, prevodjenje, prelom,audio i elektronska izdanja, promocije,marketinški nastup, distribuciju knjiga, nastupe u medijima,gerila izdavaštvo...
-Pusti gerilu, od toga se ne živi. Koji su pisci na tvom spisku?
-Tek sam počeo, još ih nema. Ali biće ih.
-Hoćeš da kažeš ,imaš izdavačku kuću samo još nemaš knjiga?
-Pa biće.
-Evo ti moja!
-Molim?
-Evo ti moja knjiga, pa štampaj
-Ti imaš napisanu knjigu ?
-Ima elemenata na blogu, sredićemo i eto ti prve knjige. Prosto ko pasulj.
-Nije to lako.
-Nema veze, rekao sam, i nema nazad. Kako će ti se zvati izdavačka kuća ?
-Impimatur!
-Impr...? Šta ?
-Imprimatur
-Šta ti to znači?
- To ti je na latinskom " neka se štampa" pečat koji su imali papski cenzori u srednjem veku,a i dalje ga imaju, i označava da je delo prošlo  Vatikansku cenzuru i tim pečatom se u stvari odobravalo štampanje dela u srednjem veku.
-Drugim rečima delo je u skladu sa zvaničnim klerskim kanonima. tipa:"  zemlja je ravna ploča" . I onda ako knjiga dokazuje ili ne kontrira tom stavu dobija pečat Imprimatur.


-Nisam ni sumnjao da će tvoj evropski liberalni mozak pronaći adekvatnu konekciju i objašnjenje.
-Što veća teorija to je  gluplje objašnjenje.
-To već liči na tebe
- Glupo objašnjenje ili...?
-Ne, nego povezivanje krajnje nepovezanih tačaka.
- Pusti sad mene,  ti u stvari hoćeš da mi kažeš da ako izdam knjigu kod tebe, da će na knjizi negde stajati natpis "IMPRIMATUR" i da to u stvari znači da je Papa lično odobrio štampanje moje knjige?
-Ako si ti to tako shvatio-onda neka tebi bude tako. A inače  možeš ti da pišeš o ljubavi, kako cveće cveta, žubori potok, ne moraš o tome da li je zemlja ravna ploča ili kako vladika radi za BMW.
-Moram te ispraviti, vladike ne rade za BMW, nego BMW radi za njih.
-Svejedno kako bilo, stajaće ti odobrenje papskog cenzora na knjizi.
-Ako je tako,ne pitam pošto je ( lažem i sebe i javnost ).
-Kad hoćeš da počnemo?
-Odmah!

decembar 2015

-Zvali iz Narodne Biblioteke Republike Srpske.
- Šta je reći? Papa odobrio, SANU zabranio ?
- Šta si zapeo k'o menadžeri na noćne smene. Polako! Upravo mi je javljeno da je knjiga dobila CIP broj i od danas si zvanično u fundusu srpskog jezika,i to ostaje večno,dok je srpskog jezika i pismenosti.


-Vau! To je vest. Hvala ti na trudu i radu. Bez tebe taj fundus srpskog bi bio obesmišljen.
-Nema na čemu, to mi je posao. Kad štampamo?
- Čim se vratim sa puta. Odoh za Španiju, da platim Opus Deiju, njihov procenat za odobrenje papskog cenzora.
-Ne moraš ići tamo,. daj meni, ja ću im transferisati.
-Dosta si se poturio. Sad ću ja malo.
-Šta ? Da se poturiš?
-Obrnuto. Ja njih, ne one mene.





Januar 2016, Čelinac

-Uf,ladno je!
-Minus šest,neće nam niko doći na promociju. Znam ja to. Ko je lud da dodje na muinus šest na promociju knjige? Da je bar leto možda bi neko i naišao slučajno u šetnji, ovako ništa nula bodova. Čuće se za neuspeh. Nisam trebao da zajebavam papske cenzore. Možda je zemlja stvarno ravna ploča?
-Ajd nemoj srati,nego unosite te knjige, moramo srediti astal  pre gostiju.

Sala hotela mi deleuje kao atrijum Bakingemske palate . Uredno sredjeno,namešteno u retro stilu sedamdesetih  . Beli stolanjaci, cveće, nema piksli, kisela iz Republike Srpske. Lakše mi je. Nameštamo koreografiju.

-A ako niko ne dodje?
- Koliko ti ljudi poznaješ u Čelincu?
-Nekoliko .
- Svih tih nekoliko, plus ostalo što je deo mog posla, opusti se. I molim te ne spominji da je vladika promenio auto.
-Kad je promenio auto? Nisam ni znao
-Ne zajebavaj nas, šta imaš u knjizi?
-Putopise i..
-E pa o tome pričaj, ako pričaš o nečemu što nema u knjizi, razočaraćeš čitaoce.
-A šta ću za Đoletovo ratište u Južno Afričkoj Republici?
-Čovek nije bio na ratištu tamo, nego išao da radi? Jesi li ti uopšte čitao tu vašu knjigu?
-Jesam
-Vidim da jesi, ni ne znaš šta ima u njoj.
-Nemoj tako, iskreno smo pisali, sve što je napisano, lično smo doživeli.
-Pa šta me onad pitaš šta da pričaš? Pričaj šta god hoćeš, ulaze gosti...
-Imam koncept, nema greške. A ako me nešto pitaju?
-Pa ti odgovori.
-A ako me pitaju za ..?
-Neće te to pitati niko!

Dobro veče dragi gosti, izdavačka kuća IMPRIMATUR, ima čast da Vam predstavi knjigu autrorskog dvojca Đorđa Pivničkog i Aleksandra Kuzmanovića " PAKET ARANŽMAN? NE,HVALA! " na kojoj smo radili u proteklih dve godine, i koja predstavlja destilat objavljenih i neobjavljenih reportaža sa ......."

a sad prepuštam reč autoru,

 -Dobro veče,dragi gosti, evo u danima kada je narod... šta je ovo?što mi ne radi mikrofon? ništa se ne čuje
-izvinjavamo se dragi gosti,manji tehnički porblemi, gde ti piše u konceptu "narodna vlast opet menja pločice u holu Bastilje, dok poljoprivrednici čekaju subvencije za ratrske kulture već treci mesec" ?
- ne piše mi nigde,vrati mi koncept,
- Ako ne piše što to onda pričaš?
- Mislio sam...
- Nisi ti mislio ništa, šta piše prvo u konceptu ?
- Citroen Forum Srbije
- Jel znaš šta trebaš pod tom tezom da kažeš?
 -Znam, to su moji drugari...
- Pa kako si onda počeo rečenicu sa " u danima kada narod nema leba da jede..." ?
-hteo sam da ukažem ...
-ne ukazuj ništa, ljudi su došli na promociju putopisa ne na političku propagandu. I to loše osmišljenu! Jel si shvatio?
- Jesam, vrati mi mikrofon!  I uključi ga!

 Dragi gosti dobro došli, ganut sam vašim prisustvom. Kao što je predstavmiik izdavačke kuće već rekao, pred vama je naš prvenac koji vuče korene sa Citroen Foruma Srbije,najvećeg i najznačajnijeg automilskog foruma koji prevazilazi okvire svog naziva.....




Traje, i traje, nemoj da me šutiraš nogom ispod stola , sad pričam ono glavno o društveno političkim razlikama Južnog Tirola i nas, oću da pričam o tome,ljudi ustaju, prilaze, potpisujem prve knjige porodici Eskić i nihovim drugarima, razgovaram sa svakim čitaocem posebno, pitanja iz službenog dela se pretaču prijatan jednostavan, interesantan i  diskretan razgovor,ostajemo dugo. Dugo nakon službenog dela.

Čelinac, Hvala!

Januar 2016, Banja Luka, Američki kulturni centar, Obilićevo

-Kako je bilo u Čelincu?
-Super. Imprimatur je zalegao i opravdao svaki dinar. Prezadovoljan.
-Hoće li nam ko doći večeras? Hladno je, minus deset.
-Ništa se ne brini, prostor je idealan.
-Hoćeš reći da si sretan što ti se knjiga promiviše pod skutima Sjedinjenih Američkih Država?
-Zar to nije ideal? Papa odobrio CIA promovisala!
-Mereno tvojim standardima, verovatno jeste.
-Kada ostali budu promovislai svoje knjige,neka oni misle o svojim stavovima. Jeftinije je platiti gde treba nego da nas opet rokaju ....

-Vas dvojica, dodjite ovamo treba da date izajvu za televiziju i ostale prisutne medije?
-Bićemo na TV-u?
-Na državnom TV-u i u bitnim elektronskim medijima.
-Al' si opasan.
-Hvala, to mi je posao. Jel znate šta ćete reći?
-Ja znam.Ti ?
-Pustiću tebe prvog



 Dragi gosti dorbo došli, ganut sam vašim prisustvom....

Hvala!

Laktaši,  Januar 2016, Čin prvi

-Dobar dan, došao sam da se dogovorim za promociju.
-Dobar dan, kancelarija direktora je uz stepenice levo.
-Hvala
-Dobar dan!
-Dobar dan !
-Poslali su me kod direktora.
-Izvolite sedite.
-Zar nije u sprskom jeziku  izvršena reforma, te ukoliko dama obavlja posao direktora onda se funkcija zove direktorica?
-Ko danas vodi brigu o jeziku?
-Čuo sam da Vi volite, poštujete i negujete lepotu  jezičkog  standarda i kniževne kulture ?
-Hvala. Lako je raditi ono što se voli.
-Raduje me da se ima skim komunicirati.
-Čula sam za knjigu.
-Evo pred Vama je primerak, pa ako biste imali vremena da pročitate i da dogovroimo termin za promociju?
-Živite u Opštini Laktaši?
-Od pre neku godinu
-Bićete kontaktirani
....
 Laktaši, Januar 2016, Čin drugi 

-Dobar dan, kako ste?
-Super,Vi?
-Takodje. Želim Vas obradovati informacijom da je odobrena promocija knjige u organizaciji Biblioteke Laktaši.
-Hvala, to je na Vašu odlučnost i trud.
-Citirala bih  Balaševića: "Ja nemam ništa s tim"
-Ima i ona " par knjiga nekog prebeglog  Čeha"
-Bili ste u Češkoj?
-Rado ću joj se opet vratiti u adekvatnom društvu.

Prnjavor, Republika Srpska ,februar 2016

-Nikog ne znam u Prnjavoru?!
-Ne brini znam ja
-A lep im ovaj kafić,ovako sam i ja hteo da napravim tj. da budem precizniji dimnjake ću baš ovako obraditi.
-To ti je novi dokaz tvoje teorije da se kurtura i arhitektura medjunsobno nadopunjuju?
-Pa da. Na Kanarima patos u svečanoj sali, primer kako treba, u Prnjavoru u kafiću blizu  centra za Kuturu dimnjaci dizajnirani tačno kako i ja mislim da treba. Kultura nema alternativu!
....

-Ajd sedite ovde za sto,dok ne stignu gosti. Da Vas upoznam ovo je direktor biblioteke,sada će i ostali gosti,
....
-A da privučemo još dva tri stola,ne moramo tamo formalno u sali sedeti
-Može!
-Hoćemo li da počnemo?

Dragi gosti,izdavačka kuća IMPRIMATUR predstavlja knjigu.....

dva sata kasnije ,

-Izuzetno mi je prijala Promocija,ovako gerilski oko nekoliko stolova, sa interaktvinom publikom i u domaćinskoj atmosferi
-I nama je bilo inspirativno, slabo ko navrati u Prnjavor.
-Sve se ovo uklapa u moj opšti politički stav, da demokratizacija i decentarliazcija društva predstavljaju ključ. Lako je platiti CNN-u par hilajda i napraviti jednu fensi posećenu promociju ( sa plaćenim gostima)  u krugu dvojke. Treba sići u male gradove i direktno pred ljude, tamo gde ne znaš nikog.

Hvala Prvjanoru što je potvrdio moj politički koncept.

Laktaši, februar 2016,čin treći 

Sala je prostrana, svetla i od mermera. Da se zna ko kosi a ko vodu nosi.

 Poseta adekvatna prostoru, trudu ljudi iz Biblioteke i radiju Igokei.



U ime Narodne biblioteke želim da Vas pozdravim i da Vam predstavim knjigu i izdavačku kuću koja je stala iza ovog projekta. Prepuštam reč izdavču i autoru,

Uvod koji nam otvara autoput prema čiatocima i dva sta potpune interakcije.

Hvala!

Loznica februar 2016

Išli smo zajedno u osnovnu školu. Njena kćerka od osam godina je čula kada smo pričali o knjizi. Držim promociju za njih dve u poslastičarnici. U petoj sekundi,
-Ajd otvori na telefonu ono sa avionima
-Misliš na  flightradar?
-To, to
-Sad joj objasni sve kad  nisi razmišljao pre nego što si progovorio
- Jel vidiš simbol aviona?
-Vidim
-Klikneš na njega,ovako
-Jao vidi silne brojeve,
-Tu ti je sve,visina ,brzina,al da znaš nije ista brzina na zemlji i u vazduhu...
-Znam to!
-Dobro je da znaš, čuo sam da u nekim  kontrolama letenja postoje šefovi smena koji to ne znaju.


....
tri sata kasnije,

-A gde leti ovaj?
-Za Pariz
-Ne znam gde je to.
-A ovaj?
-Za Veneciju!
-Jel to ono sa čamcima i kanalima sa vodom?
-Jeste,ima to i u knjizi na 73-oj strani.
-E onda ti je knjiga super, daj da je vidim,


....
-Na latinici je?
-Jeste, zato što je latinica osvojena teritorija u srpskom jeziku, a osvojena teritorija se ne vraća.
-Taman,u školi učim latinicu dobro će mi doći knjiga da malo vežbam.
-Možeš pisati komentare na prazne stranice
-Malo imaš praznih stranica!
-Znamo i mi, popravićemo za drugo izdanje.
-A onda ćemo opet na krempitu?
-Kako drugačije?
-Vidiš da je dobro čitati knjige. Bude uvek neka nagrada, zaključi Školska roditeljskom poentom naš trosatni razgovor o knjigama i avionima,itd

Beograd,Putospektiva ,februar 2016





Stvarno bilo dvesta ljudi??
Jel' sam ti rekao?
Jesi,brate, ali nisam verovao.
Znaš li da ja ne znam za pisca iz Republike Srpske koji je držao promociju knjige  pred 200 ljudi
Nemoj mi to reći?
Proveri pa javi.
Dug si put prešao od onog otkaza do ovakvih dogadjaja.
Tek je počelo.
Na pravom putu bude pogrešnih koraka.
Na pogrešnom putu su svi koraci pogrešni.
Hvala ti na poverenju.
I tebi na radu.

Mostar ,mart 2016




-Dugo te nije bilo?
-24 godine i 361 dan
- Brojao si ih?
-Ne baš,ali neke sam sanjao.
-Malo ljudi danas sanja u ovom gradu
-I ja bih rekao, grad je skrenuo sa kursa ono baš....




-Ne funkcioniše Uprava
-Bolje dobra Uprava,nego loš Golf dvica
-U zapadnom delu-gde se sada nalazimo, Audi je mera vrednosti. Nego, napisao si knjigu?
-Jesam, garson koje pivo imaš?
-Preporučio bih vam San Servolo,,crveno, Istarsko.





-Zamisli ti moje sreće,držim promociju knjige  u Mostaru u kaficu koji za temu ima Fudbalski klub Liverpul i pijem istarsko pivo?
-vidiš da kultura nema alternativu




-a jesi li snimio ovu vokalnu interpretatorku?
-i onu pored sa pratećim glasovima
-Izvini moram na kraju svake pesme da im udelim aplauz,zapamti gde si stao
-ne moraš ni pitati, podrazumeva se, nego izdao si knjigu?
-a jesam. A vidi ove krokete sa urnebesom, garson!
-da ne popadamo ?
-nemoš' pasti od gajbe piva,viljamovka je opasna
-a da vidiš što je stari ostavio  bačvu loze.
-Stari zna šta radi. Jel vam raste Plavac?
-Držimo se Blatine i Žilavke,to je naše tisućama ..
-Ja zbog Žilavke ne pijem vino
-'Oće ako se pretera
-Mlados', ludos'
- dobra ti naslovna?
-profesionalni fotograf iz Zadra
-jesi li stigao i tamo u Školu?
-Prva generacija koja nije
-Žao ti je?
-Ne, ja sam moj bonus lošeg garnizona u životu  ispucao u Podgorici
-Mrtva je to trka
-Valensija je tamo gde su naši primorski gradovi trebali stići 2016
-Srećkovići, Valensija ima u knjizi?
-Dvaput je dvaput
- Šta dvaput ? Pivo sa kroketima ili vokalne solistkinje?
-I to što kažeš.
-Ima u knjizi svašta, moram te upozoriti
-Ko ne razume da ljudi imaju pravo na mišljenje i stav ne mora čitati knjige
-Po tome koliko se čitaju knjige reklo bi se da ni ne misle nešto posebno
-To je njihov problem. Naš problem trenutno se manifestuje u praznim flašama. Garson!
-Provali što gosti ciče i vrišće
-Raduju se?
- Aha, a meni je ovo promocija sa najlepšom atmosferom


- Vratio ti grad,jer ga voliš
-Volim ga srcem, ne i glavom
-samo se srcem može voleti.
-Al se ne isplati
-prodje im život radeći za pare ono što ne vole
-najbolje je raditi ono što voliš i za pare
- Rad sa pčelama i knjigama je ta vrsta lepote
-Vino i turisti, takodje
-mislim da i ove vokalne solistkinje znaju koju ljubavnu
-da pevaju ili ...?
-zar je bitno???




nastaviće se, a dotad malo zvuka,





















2 коментара:

  1. Slikovit tekst :D Držim fige za Hodoljuba a baš mi je žao što nisam stigla na promociju knjige a baš sa htjela.

    ОдговориИзбриши
  2. eksluzivna informacija za čitaoce ovog bloga uskoro slede nove promocije kako Paket aranžmana tako i drugog izdanja Hodoljuba, i to vrlo verovatno zajedničke. Očekujte uskoro na fb stranici Imprimatura,našim ličnim stranicama ili bilo kojim drugim vidom komunikacije više detalja o predstojećim promocijama. Hvala za lep komentar za tekst i andam se da ćemo se videti an nekoj od promocija.

    ОдговориИзбриши